23 mars 2007

armband galore

<--- Det första armband jag gjorde.

Så, nu är det armbandens tur. Det första jag gjorde - Golden sands härovan- blev närmast till av en slump, efter att jag gjort en del experiment med "gymskåpsnyckelhållare".
Det vita White sands är gjort på på samma sätt, med rocaille, snäckor, andra glaspärlor och keramik. Det orange-rosa är en önskan från en kär vän. Elfenbensros bredvid är inte alls elfenben- som väl är förbjudet?- det är kamelben! På baksidan sitter det lite pärlemor och nån glaspärla. Spindel är gjord på samma sätt, med grå och svart rocaille samt metall- och glaspärlor. Så är det Sjögräs (visst ser det ut som en hög med tång?) i en halvädelsten som heter peridot - eller olivin- , pärlemor och olika glaspärlor. De turkosa Pärlemor är precis som namnet antyder pärlemor, större rocaille från Afrika, vanlig rocaille och färgad bergkristall.



Så skulle jag göra nåt med krysopras och månsten, två stenar som säga ska vara fertilitetsbefrämjande. De är varvade med rocaille och guldmetallfärgade småpärlor. Inte vet jag som sagt om stenarna faktiskt hjälper, men vackra är de ju, och skönhet kan man knappast få för mycket av! Nästa är också halvädelsten, en akvamarin och så grön rocaille och guldfärgade metallpärlor. Kan has som halsband lika gärna. Nästa heter Ormgrop och är rocaille i jag vet inte hur många färger och versioner, såväl genomskinliga som vanliga som iriscerande... Så är det pärlemor, cloisonnépärlor, vaxpärlor och större glaspärlor. Lite galen, men jättefin på. Sist en samlingsbild som visar hur några ser ut på, lite åskådligare än skannerbilden. Slut i rutan!

1 kommentar:

  1. Men ooooooo vilka fina grejsaker överallt! Älskar de gröna och de kritvita, allt är fint men åh, jag är en gröntorsk completely.

    Får man länka hit, månne?

    SvaraRadera