27 maj 2007

Valentin goes majbarn

För länge sen fick jag önskemål om ett armband av det slag jag kallat Valentin utifrån dagen då jag gjorde det första. (För de andra i serien får man bläddra långt bakåt.) Nu fick jag det gjort, härligt!
Underbar färgkombo tycker jag. Basen är de stora rocaille (E-beads om man ska vara noga) jag köpte från Gambia via en nätis. Sen är det andra glaspärlor varav några är dyrisar från affärer, några är från gamla eller nya färdiga smycken. Nån pärla är till och med från Netto. Mångfald är bra, det är sant trots klyschfaktorn.

2 kommentarer:

  1. JAmen det blev ju mäktigt! Jag kommer förstås inte ihåg allt som du fick från aaafrikatt. E-beads var en ny benämning för mig. Hur stora ska rocaille vara för att kallas så?

    SvaraRadera
  2. Det där armbandet är så VACKERT!

    SvaraRadera