21 augusti 2007

Vindöga eller Katten själv

När jag hade gjort Kattens dröm fick jag för mig att försöka göra Katten också. Den är mörkbrun faktiskt, inte svart. Det är nog skannern som spökar. Katten själv behövde nåt att sitta i eller på, jag kunde ju inte ha den hängande i halsen, det verkar obekvämt för den... Alltså fick den ett fönster, ett runt vitmålat vindsfönster (ett sånt där med hasp på) med spetsgardiner. Fattas bara en röd pelargon.. Det får bli nästa gång! Jag ska nog göra ett halsband till också, men jag har ännu inte bestämt hur det ska se ut. Ni får hänget självt så länge. Ni kan förresten lämna förslag till hur resten borde vara!

2 kommentarer:

  1. Jag gillade beskrivningen av det runda fönstret.

    Och då förstod jag att månskensstrålarna var spetsgsardiner. :-D

    En "fel" idé, men dock en idé. Ett halsband med pelargonröda(/rosa) stenar?
    Med tanke på att det är katten i fönstret som är själva poängen antar jag att något diskret halsband är bättre. :-X

    SvaraRadera
  2. aha! här syns det att den är mörkbrun :) Men söt är den iaf!

    SvaraRadera