12 september 2007

Mörka vatten

Ska inte säga att kreerandet står i direkt proportion till mängden tankar som snurrar, för ibland blir tankarna bara hämmande och oftast pärlar jag av pur skaparglädje. Idag behövde jag dock sätta händerna på nåt lite trixigt. Sagt och gjort. Det är glaspärlor, agat och nåt jag skulle vilja var peridot (olivin) men som jag tror är färgad bergkristall. Förutom Fisken då, som är i emalj och från min älsklingspärlaffär Perlehuset. (Nej, jag är inte sponsrad, tyvärr.) De mörka pärlorna som inte är gröna är lila och inte svarta, det är bara skannern som inte ville samarbeta idag..

1 kommentar:

  1. Jag är ganska rudis på de olika tekniker du använder för dina smycken, men FÄRGERNA... Ljuvliga! Som det här halsbandet... sjögräs... alger... blåstång...
    (Och när jag skärskådar den lilla karpen ser jag att jag har en pendang till den, runt halsen...)

    SvaraRadera