5 september 2007

uppdaterad buske

Häromdagen skulle jag bli hämtad på ett ställe. Jag hade blivit sagd att jag skulle stå på parkeringen. Det kom ingen på en lång stund. Under tiden närstuderade jag buskarna. En buske hade de ljuvligaste små blekroströda bär under bladen. Tänkte genast att jag skulle försöka reproducera dem. Bladens liksom tandade treuddighet lyckades jag inte med, så det blev så här, men jag är helt förälskad i mitt verk i alla fall. Det är glaspärlor, fiskelina och karneol (bären). Vet inte riktigt vad det ska bli av kvisten, men det är inte så viktigt. Håll tillgodo!

Några dagar senare... Så här blev det med ett armband till. Hittade jättefina grejer i en affär för fiskeflugor och köpte olivgrönt chenillegarn jag virkade ett armband av. En karneol funkar som knapp.





Och så blev ett par örhängen. "Gördeln" på själva hänget sitter som den ska när inte hängena ligger i skannern...

Och så ett par hårnålar... Så går det när man häller upp för mycket pärlor i blandningen man jobbar med..

2 kommentarer:

  1. Tycker det vore ursnyggt som brosch. Med kanske något matchande örhänge eller halsband så att det blir ett set?

    SvaraRadera
  2. Åh, det var länge sen jag var här o tittade (o inte har jag skaffat något silkegarn än inte). Det här var snyggt, lite rustikt o sirligt på samma gång. Kanske anar jag vilka bär det är frågan om - minns bara inte namnet. Kul med de randiga småpärlorna här.

    SvaraRadera