20 januari 2008

Udda och frågvis

Idag blev det nåt väldigt regelbundet, vilket är ovanligt. Det påminner i och för sig om regelbundenheten i magbanden, som jag aldrig talat om här men som var det allra första jag pärlade. Magband, bin-bins, waist beads... De förtjänar ett eget kapitel. Halsbandet är i matt rocaille från mina senaste Ghana-pärlor, vaxpärlor från Gütermanns, metallpärlor samt sötvattenspärlor av olika storlekar och finhetsgrad. (Några trådar behöver klippas närmare, men jag måste limma knutarna först och då måste jag ha lim...)
Halsbandet var skitsnyggt på (synd jag inte bär brunt...), men jag tror jag ska korta halsdelen med ett led, så metallmellandelen kommer till halsgropen och inte halvvägs till klyftan.

2 kommentarer:

  1. Du har helt rätt det är verkligen mina färger, snyggt! men vart kommer metalldelen i mitten ifrån? väldigt fin, sån vill jag också ha :)

    SvaraRadera
  2. Åh, satan vad läckert! Den här gillade jag, men du har nog rätt i att det är snyggare att se till att metallmellandelen kommer högre.

    SvaraRadera