9 mars 2008

Ryktet om min död är överdrivet

I vanliga fall har jag haft pärlandet till att ro, nu har jag inte ens haft ro att pärla! (Inte riktigt tid heller.) Nåväl, häromdagen fick jag i alla fall en önskan om ett madonna-halsband (av en som kanske kan sägas ha det som arbetskläder). Innan jag kunde göra halsbandet var jag ju tvungen att röja det jag hade på bordet, nämligen ett par ofärdiga örhängen (som jag gjort men inte blivit nöjd med och bara gjort om ena paret på, fast inte som de nu blev...). Här är örhängen och halsband:

Örhängena är en turmalin mellan swarovskisar och så aventurin. När inte örhängena ligger på skannern ligger aventurinen som den ska och är inte ute och valsar som här... Silver till. Halsbandet är en medaljong och så rocaille, mest från Ghana. Låspärlan är från Pärlan på Söder (RIP).
(Jo, att jag inte gjort nåt har lite med att göra att jag gick till ett fik (vars namn är en färg och en blomma) som jag tyckte mina lyktor skulle passa på. Jag har på tok för många hemma... Där sa de "Ja, vad fina, dem vill jag ha, men vi återkommer, jag måste prata med min kollega. Jag ringer i morgon!" Så hörde jag inkentinken. Ringde och frågade och de lovade ringa... och ännu en gång hörde jag inget. Sånt tappar jag sugen av.)

3 kommentarer:

  1. Äsch päsch vilka snorkfröknar.

    SvaraRadera
  2. Ang. turmalinen: Lite kul: Innan jag blev intresserad av pärlande (Obs! ca ett år sen, tack vare att du beställde pärlor från Gambia!!) så visste jag inte att turmalin var en sten. Jag visste bara att Turmalinen var namnet på ett gruppboende för utvecklingstörda här i Umeå-trakten, ett väldigt fint och konstnärligt ställe. Titta om du har tid: http://www.turmalinen.net/ Mycket konst och musik där.
    ////Ritva

    SvaraRadera