18 maj 2008

Svartvitt tänkande

... är jag alltför bra på, fast jag jobbar på det. Vad hemskt irriterande det är att inte ha pärlnålar en dag man behöver såna och alla affärer som saluför såna är stängda. Då får man göra det man vill med blotta tråden, och tro mig, det är inte vare sig kul eller lätt när man har trötta medelålders ögon... Allvarligt talat, nu måste jag bunkra ett gäng nålar, det här duger inte! Rocaille och sötvattenpärlor i det här superenkla halsbandet. Finfint på! Tror jag ska göra örhängen till nu.

Och nu fick jag bild av hur halsbandet ser ut på, så förnämligt! Tack tack! (Bortse gärna från mitt plitiga décolletage...)

3 kommentarer:

  1. Jag kan tänka mig atrt det är döläckert på. Bild?

    SvaraRadera
  2. Oh, vad snyggt! Superläckert. Jag gillar såna som det hänger ner saker på.

    SvaraRadera
  3. verkligen snyggt när det kom på!
    /Matulda

    SvaraRadera