14 juni 2008

Gåtans svar och på't igen!

Tack alla som svarat, jag blev jätteglad av uppslutningen! Det betyder mer än ni kanske vet om. Den som kom närmast - eller snarare, svarare HELT rätt, var Ms Garbo. Hipp hipp hurra! Tanken var alltså att det skulle se ut som himmel, kaveldun i strandkanten, en av dem med en trollslända på, och så vatten med fiskar. Inser att små insjöar inte har seychelliskt grönt klart vatten, men jaja.

Nu får ni gissa på nåt ändå svårare. (Klicka på bilden, så ni ser färgerna.) Det ska inte föreställa nåt, men är väldigt inspirerat av nåt ur verkligheten. Nåt lokalt för mig, men som finns lite överallt. Tänkte modellen på förra halsbandet passade bra till det här jag haft liggande som projekt läääänge. (De försök jag gjort hittills blev inte bra och repades upp.) Förutom glas (några riktigt fina) är det lapis lazuli och blå fluss, som är en mänskoskapt halvädelsten.

1 kommentar:

  1. Eftersom det heter Strömbron så fattar jag bättre: ett vattenfall. Det mörka vattnet får färg när det "faller isär" i fallet eller nedslaget. Och så håller färgen i sig en bit nedströms (= det som är till höger på bilden).

    Snitsigt!
    Och det förra påminner om en bild i Elsa Beskowsboken om pojken som lärde sig simma, eller nåt. (Sagan om den nyfikna abborren.)

    SvaraRadera