24 september 2010

Don't panic- återkomsten

Häromdagen sa en nätis att hon behövde skaffa sig en garderob som passade det nya jobbet, som har nån slags inofficiell dress code. Jag sa mest på skämt att om hon behövde smycka sig så kunde ju alltid specialbeställa det som nu gällde. Nåt sånt ville hon inte ha, men däremot gärna det Don't panic-armband jag gjort tidigare.

Just det armbandet korpade Assistenten och hade sen bort i en jobbflytt... Och inte mindes jag precis hur jag gjort det heller, och kolla på gamla bilder orkade jag inte, för datorn är minst sagt osamarbetsvillig. Men det blev ju bra ändå! Fast det syns inte här, det ser för taskigt ut på bild, jag vet...

Jag gjorde flexibla stroppar istället för ett lås, eftersom jag inte har pejl på hur tjocka handleder hon har (mina är inte representativa, har jag förstått). I ändarna satte jag bokstäver hon torde gilla, en anledning till att inte panika. Tyckte det var lite roligare än hjärtana jag hade på det förra.

3 kommentarer:

  1. Först trodde jag att de där snoddarna var till för att knyta fast sig i dörren, och tänkte att det kändes inte särskilt "don't panic" för mig. :-/

    Nu har jag motvilligt gått in på Fejan ENKOM för att hitta den där statusraden du nämnde. Hittade jag den? Icke.

    Du ska veta att du förekommer i våra samtal här hemma. När jag nämner dig, lägger jag (tydligen) efter ditt förnamn till ditt epitet "...hon som gjorde pärlmuffen åt mig" att ungarna nu säger så varje gång, i munnen på mig. Och så påminde Alma mig om äppelhalsbandet du hade gjort åt henne. Det är hemma hos faderskapet och därför hade jag glömt bort det. Men ungarna har förstås full koll.

    Kram och god natt.
    Elin

    SvaraRadera
  2. åh, hej pärlan :)! såg att jenny kallade dig för det och tyckte att det lät så bra ;). du är ju för snäll! det var inte alls meningen att låta folk undra, det kom bara så mycket emellan och bloggen hamnar alltid längst ned på prioriteringslistan. men jag medger att jag har rullat igenom readern oftare och blev så glad över att se att du var igång med pärlandet igen ;)! hallongrottemuffen och hela associationskedjan är ju för underbar *lol*. och det andra alldeles precis som vanligt jättefint och omtänksamt. du gör liksom alltid så personliga och genomtänkta saker till folk :).

    skönt att du kvalificerar det som solskenshistoria och inte moraltantigt *lol*. men nope, vill inte berätta mer, iallafall inte ännu ;). inte för att vara medvetet hemlighetsfull, jag lovar. när jag läste att den var storsäljare på pressbyrån så var jag också förvånad först, men sedan kom jag ju på att pysseltidningar är väldigt poppis just nu och folk köper ju till och med japanska sådana fastän de inte begriper ett ord, bara för att de är fina och inspirerande liksom. och franska måste ju vara lite lättare. eller? läser man fortfarande språk i svenska skolan förresten? när jag gick i skolan var det många som valde det. hursomhelst, jag har valt ut flera saker som jag vill göra, så jag förstår ju hur den kan bli storsäljare ;).

    ähum, smyggrejar med det här :p. måste återgå till det jag ska...

    kram kram,

    SvaraRadera
  3. Nu så: http://cilanpilan.blogg.se/2010/october/dagens-outfit.html

    :)

    SvaraRadera