20 mars 2007

snövit och snömodd

Jag hade tänkt lägga in mina Valentin-armband idag, men fick förhinder så det blev inte så mycket med bloggandet. Nu har jag dock ikväll gjort ett snövitt halsband och armband som jag vill få in medan det är alldeles nybakat.

Halsbandet och armbandet (som är mycket finare på än när det ligger så här ihopknölat) är gjorda i bergkristall i olika storlekar (det är dels chipsen, dels en större fyrkant inom halsbandet och så den stora avslutande pärlan), glas (mest rocaille i olika färger), silverfärgad metall och nån pärlemor och keramikpärla.

Det påminner så pass mycket om halsbandssetet Odense så jag lägger in det här också, så får jag ta Valentinarna en annan gång. Odense är gjort i färgad och klar bergkristall, trä, pärlemor, horn, vaxpärlor och olika glaspärlor. Och nu orkar jag inte fippla mer med att försöka få ordning på bilderna... Håll tillgodo!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar