22 april 2007

Livets hjul!

Har Pärlbesatt gått och blivit new agig på gamla dagar enligt tesen att när fan blir gammal blir han religiös? Well. Kan jag pyssla med religiös kitsch in absurdum utan att bekänna mig till någon viss religion kan väl Di Leva och andra som i likhet med mig gillar att äta på Govindas få sitt också? Jag är för mångkulturalism, tolerans, lika rättigheter och att olika sätt att uttrycka samma sak ska få komma till uttryck. Det vissa uttrycker med psykodynamiska termer använder andra astrologi, vetenskap, religion, politik eller andra läror till att förklara och det är helt okej. (Undrar hur många politiskt korrekta begrepp mer jag kan klämma in i en text...) Här bjuds det alltså chakra-regnbåge. För den som vill läsa mer om chakra kan man förslagsvis börja här:
Den vanliga regnbågen, Prajdparadens, den kommer den också så småningom. Har till och med köpt små rosa trianglar i pärlemor särskilt för ändamålet! Och nu när jag skulle lägga in länken i efterhanden försvann innehållsförteckningen i örhängena. Märkligt. Hursomhelst. Det är nerifrån och upp: granat, karneol, citrin, aventurin, det jag tror är färgat pärlemor, lapis lazuli och ametist. 925 sterling silver i hängena.

3 kommentarer:

  1. Wow! Perfektamundo. Jag vill beställa ett par omgående.

    SvaraRadera
  2. Ja, nuuuu funkar kommentarlappen! Kanske var den bara undangömd bakom alla mina öppna fönster tidigare.... Jag har gjort ett svar till din långa röda. Kolla på det andra stället!

    SvaraRadera
  3. Jag tror inte att du kommer att få spam i den här kommentaravdelningen, för man måste kopiera en bokstavskombination för att bekräfta.
    **** Jag är impad av att du kan alla namn på halvädelstenarna. Jag kan inte ett enda, fast jag använt/har på lager några. Men det kanske kommer en period för mig också... vem vet.

    SvaraRadera