21 april 2007

Örongodis eller Cirkeln är sluten

Nu har jag gjort vanliga örhängen! Jag försökte virka med silvertråd (för att få med många av de pärlor jag valt ut och för att det är roligt) men det blev inte bra. Tyvärr hann jag en bra bit innan jag fick ge mig och jag avskyr att förstöra material men trial and error är ju vägen så jag kan försonas med det [infoga smajli]...

De här örongodisen är gjorda till halsbandet bredvid som är gjort till armbandet som är nåt av det första jag gjorde av vanliga saker (alltså inte magpärlor) och dessutom var ett önskemål/beställningsjobb. Halsbandet gjorde jag innan jag visste hur jag skulle göra lås. Det gör mig lite nostalgisk nu, tihi. De underbara pärlorna i krackelerat glas går sönder, det tycker jag är fräckt av dem.


Örhängena är nerifrån och upp nån vit halvädelsten som jag tyvärr inte vet vad det är, plastpärlor (som jag inte kunde motstå för de skrek att bli köpta för att göra just det här), färgad bergkristall (var tvungen att ha nåt stort för att hålen i plastpärlorna var så stora), glaspärlor (olika i vardera örhänget) och rocaille (också glas men en särskild sort, ibland kallad indianpärlor). Sen är det en orange stjärna i glas (tror jag) på den med hjärta längst ner och ett rosa glashjärta på den med stjärna längst ner. Längst upp swarowski-kristall inbäddad i rocaille. Silverhängen på det. Jag måste ha en rundtång insåg jag idag. Så, over and out, det är soligt ute!

2 kommentarer:

  1. Som så fint det kan bli. Här vaknar man upp ur migränkoman och får sig detta till livs. Saknar ord. Det är fullständigt perfekt.

    *kärlek*

    SvaraRadera
  2. Det där halsbandet blir man glad av!! Örhängena med, de är lite galna, haha! Har du lyckats fått tag i äkta hängen? Otroligt!

    SvaraRadera