11 maj 2007

Gåta! och gåtans svar

Fick höra av en som såg mig pilla med det här att det inte gick att se vad det här halsbandet är tänkt att föreställa... Ger nu alltså min värderade läsekrets i uppgift att gissa vad det är. Den som gissar rätt får inte halsbandet, det tog på tok för lång tid att göra för att bli lotterivinst (och dessutom vet jag inte om nån ens skulle vilja ha det), men ett "HURRA vad du är bra på att gissa!" kan man få.. Förutom rocaille och annat glas är det emalj-saker och örhängspinnar.
Precis, Ritva, jag har inte gett svaret! Sorry! När jag fick för mig att göra det här halsbandet var det efter att ha stått som fastnaglad under det jag tror var ett äppelträd, men alla som svarat hägg, körsbär, syren, vårblom och t o m äng får rätt! Det är tänkt att vara klasar av blommor, himmel emellan, grönt, kvistar och så lite fauna mitt i floran.
Sen är jag lite tagen av att kvinnor gissat nåt och gissat rätt medan de män som sett det inte sett nånting i det alls!

9 kommentarer:

  1. jamen det där är ju vår i luften, det ser ju jag det. Sökande grönt och blommande syrener och så en nyckelpiga och en liten fjäril =)

    SvaraRadera
  2. Häggen blommar! Och det var ju apsnyggt!! :)

    SvaraRadera
  3. Utan att titta vad de andra sagt, säger jag Blå himmel och blomsteräng. -- Nu ska jag se vad de andra sa.

    SvaraRadera
  4. Nu när jag läste, tycker jag också att det är ett vitblommande träd. Så mcyket himmel syns genom grenverket, att det är säkert äppel- eller häggblommor.

    SvaraRadera
  5. Vår, pånyttfödelse. min första tanke var en örtaträdgård vid havet , jättevackert gillar nyckelpigan speciellt mycket

    SvaraRadera
  6. Först tänkte jag äppelblom. Men sen läste jag hägg som någon hade gissat.

    Och eftersom jag älskar blommande hägg så svarar jag det.
    (Konstigt nog luktar häggpinnar inte alls gott.)

    SvaraRadera
  7. Ska inte kika på de andra kommentarerna. Jag chansar på en kvist med söta insekter. Vr det helt åt skogen fel? Ngt med natur och gräs iaf...

    SvaraRadera
  8. [Efter att har sett facit i bloggen] - Du har förmodligen några helt okreativa och icke-konstnärliga mansbekanta. De kan inte ha "ögonen med sig"....

    SvaraRadera
  9. Buhuu, jag missade att gissa och läste svaret innan jag kom till skott. Fan.
    Det är ljuvligt!

    SvaraRadera