24 maj 2007

Havsstjärnor och Havsstjärnor- återkomsten- dubbelbox!

Vännen som fick det gråa halsbandet visade mig en klänning och ville ha nåt till det. Hon sa att det skulle vara samma proportioner som på det jag hade om halsen (det grönmetallic- och ametistiga).

Det känns lite märkligt att jobba med indigo och havsgrönt, för det är precis de färger jag hade till ett prunsenthalsband till hushäxan. Det fick bli glasstjärnor istället för stenar så det inte kändes som en rip off. Fånig jag? Nej men väl lite besatt av magiskt tänkande i stort och smått. Klicka på bilden, halsbandet är mycket finare i förstorat skick (och hur dumt lät inte det då..?)

För övrigt har jag varit på vift och inte tagit i en pärla annat än när jag köpte ett gäng stenar (underbar gröngul serpentin, chokladbrun rökkvarts och bensinfläckig ljus labradorit bland annat). Nu ska det bli ändring på det, i morrn besöker jag Pärlehuset och inkasserar ett fett presentkort, jippikajäj!


Nä, det förra blev inte bra. De i sig väldigt fina mörkblå rocaille-pärlorna var för stora i förhållande till stjärnorna, det blev inte balanserat på det sätt jag ville. Efter lite funtande innan jag somnade kom jag fram till följande lösning. Det blev mindre pärlor (hämtade ut dem på presentkort där Söta Expediten jobbar) och så några andra stjärnor förutom de jag använde igår.
Har frågat vännen som ska ha det om jag fick lov att göra som jag ville istället för som hon sa och hon sa att hon litade på mig. Fint som snus det. Det är fint på faktiskt, så hon borde kunna bli nöjd.

1 kommentar:

  1. Roligt att du är igång igen! Läcker kombination. Hav- och vattenkänsla finns verkligen i stjärnorna. Hoppas jag kunde botanisera i riktiga pärlbutiker jag också. (Kommer till Sthlm snart....) Nina kommer hem till Ratan i kväll, hon sa att hon köpt något i pärlväg till mig i Kenya. Spännande o se vad hon hittat! Både löspärlor o något färdigt hantverk.

    SvaraRadera