19 oktober 2007

Bleu des mers du Sud

Nu har jag gjort så många höstrelaterade grejer och så fått frostnupna fingrar av all snökristall i änglarna, så jag längtade hett efter nåt somrigare.. Idag var jag på Crystal Drops och letade efter de där glasnuggetsen jag hade i första fiskhalsbandet, men de hade sålt slut. Kul för affärn, mindre kul för mig, som älskade illusionen av smutsigt akvarium.

Det blev ett somrigare fiskhalsband även utan nuggets, med ett namn som syftar till ett Söderhavsblått bläck som fanns när jag var liten och som för mig är sinnebilden av turkost. Fisken är förresten en Panduro-fisk. Inte underligt den var billigare, och inte för att den kom från en stor fiskodling istället för en liten, själva fisken är hälften så stor!

Senare kom jag på att halsbandet var lite tunt, fast jag gick i alla fall inte upp och ändrade det då, det fick vänta till morgonen därpå... Så här blev det i dess nya förbättrade upplaga, med swarovski-kristaller och sötvattenpärlor. Pärlorna ska vara naturligt laxrosa och alltså inte färgade, fast jag kan inte garantera det, lika lite som att vissa stenar är stenar och inte imitation (fast kanske inte ens affärn som sålt dem vetat det). Trist sånt. Jaja, det blev fint till slut, tycker jag!








Även det här får en lajvbild, här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar