21 oktober 2007

Le Lac Rose (uppdaterad)

Eftersom jag inte har nån direkt inspiration till nåt nytt (förutom spaljén jag inte vågar mig på än) så kör jag på gammalt beprövat. Fast nu gjorde jag halsbandet en lintråd i taget. Lite sur att de enda rosa lintrådarna jag hade var så illig mörkrosa och så dovt dämpat leverpastejrosa. Jag hade velat ha karamellskärt. Nåväl, allt finns ju inte bara för att jag vill ha det. Fult är det inte, det är det viktigaste.

Inspirationen är Lac Rose, i Senegal. Den är faktiskt rosa, kolla bara här:

Har inte tänkt ha med bilder på sånt jag inspireras av här, för bilden kan ju finnas bara i mitt huvud, men nu gör jag ett undantag, för att den är så galet rosa att man blir glad av det!

Idag träffade jag en som pratade om ett halsband med fler färger så när jag kom hem letade jag efter en liten burk med en blandning som jag tog fram för att göra en chakra-grej av (men aldrig fullföljde). Jag hittade inte burken, men däremot en liten påse med mer skrikrosa tråd och några småpåsar rosa pärlor jag köpte när det var dags för det alternativa rosa bandet. Varför påsen låg för sig själv och inte i rosa lådan är ett mysterium som inte kommer att finna nån lösning. Sägas kan bara att jag blev illandes glad åt att hitta rosa glitter. Bestämde att Rosa sjön skulle få ett varv till på sig och nu är jag NÖJD, tänka sig! ;)


Fast attans, jag har glömt ta bort öglan på fisken igen! Fort fort bort med den, jag vill inte ha en piercad fisk!


Och så här ser det ut lajv:

2 kommentarer:

  1. men det är ju helt galet vad fina saker du gör! jag blir helt inspirerad.
    Kram från en africandoälskande böna. :-)

    SvaraRadera