22 oktober 2007

Guldtipset

I helgen träffade jag en person som sa att den inte bar halsband, men skulle den göra det så skulle det kunna vara antingen ett med många färger eller ett i grått-vinrött-lila. Eftersom jag inte har några tvingande bilder i huvudet just nu lånade jag mina pärlhänder åt nån annans idé. Det är roligt att jobba med nån annans bild, vare sig den önskat sig nåt eller bara föreslagit, som i det här fallet.
Halsbandet är i glas, såklart, bl.a. vaxade, facetterade tjeckiska och cat's eye-pärlor jag fick köpta i Gambia. Så är det sötvattenspärlor - naturligt färgade och alltså extrafina (extrasöta extra kärnfria)- , pärlemor, hematit, ametist och granat. Blev riktigt nöjd med det hela, så tack för tipset! I verkligheten är halsbandet inte alls så mörkt som här förresten.
När halsbandet var färdigträtt hade jag kvar pärlor uppblandade och så var det så himla klassiskt så det skulle passa som del i ett set tänkte jag. Därför blev det örhängen också. Glas, ametist och hematist. Silverkrokar på det. Så här blev de:


Och så här ser det ut på:

1 kommentar:

  1. Åh... du har även fått mig att använda halsband mycket mer. ja... andra än mina silverhalsband, alltså!

    SvaraRadera