17 oktober 2007

Variatio delectat eller Det är långt till advent ännu

Fast latinet betyder i och för sig inte nåt adventsrelaterat utan Ombyte förnöjer. Alltså har jag gjort en Davidsstjärna eller adventsstjärna, hur man nu vill ha det, istället för änglar. De kan i och för sig säkert också samsas. Sen ska det bli snökristaller också.
Stjärnan är lite ojämn, så kanske jag repar upp den (stön- det är tvinnat för att hålla och när man bänger kan det gå av...) och gör om innan jag gör en upphängningsanordning. Det ska fan vara perfektionist. Och på tal om repa upp så tog jag bort pärlorna på ringen jag gjorde igår, det var obekvämt på fingret. Ringen är jättefin förövrigt, och mitt nystanshalsband hänger kvar i skyltfönstret på Marias garn på St Paulsgatan fast de bytt skyltning. Hur roligt som helst!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar