2 januari 2008

Och årets första...

För årets första alster tvekade jag mellan:
- Ett halsband med mycket blågrönt pärlemor (fick sånt i julklapp), arbetsnamn Musselsoppa. Kanske med nån orange sjöstjärna gjord på samma sätt som nedanstående.
- Ett halsband med långa regelbundna "flärpar" hängande från kort "halsring". (Det stöp på att jag inte kunde bestämma färg)
- Ett armband som nån vill ha "för att ge bort". Vet inte om den tänkt sig jag ska ge bort den eller vad, det enda jag vet är att det ska vara brunt.
- Nånting inspirerat av två krukväxter jag sett.
Det blev det sista. Den ena trodde jag var nån form av hoya (pga dess liksom tjocka blanka blad och deras form, har inte sett några blommor dock) eller kanske peperomia, jag är inte så himla bra på krukväxter. Den andra visste jag inte heller vad det var, men nu när jag googlat lite fick jag veta namnet: Setcreasea, antingen variegata eller purpurea.

Är inte riktigt nöjd med färgen, för det ser annorlunda ut färdigt än när jag valde bland pärlorna, men så kinkig får jag inte vara att jag repar upp för det.. Det lustiga är att jag inte visste att den andra hade just rosa blommor. Det blev fyra kronblad istället för verklighetens tre, men för en höftning är det inte illa.
Har ingen bild av första krukväxten, men den är både grön och lila, därav pärlvalet.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar