21 juli 2008

Daisy chain

När jag testat peyote måste jag ju testa rund peyote, och så daisy chain, och brick stitch, och herringbone och allt vad det heter. För det svåra väntar jag på att min nya fröken kommit hem, eller att jag köpt den där dyra bra linan. Det lätta däremot, daisy chain, passade utmärkt för ett litet projekt gjort på vanlig nylonlina (också fiskelina, men billig). Jag fick häromdagen höra "Om du tänkte jag skulle få en Komma hem-present, skulle jag gärna vilja det var ett halsband." Tyckte det var så fint formulerat att det var oemotståndligt. Det här kommer att passa som hand i handske.

2 kommentarer:

  1. Jättesöt!

    Jag är helt övertygad om att damen i fråga kommer att bli överlycklig ;-)

    Kram
    N/S

    SvaraRadera
  2. N/S skrev ungefär det jag tänkte.

    SvaraRadera