20 september 2008

The Holy Script

Jag skulle lära mig tubular peyote. Det gick inget vidare, för jag hade bara en färg på pärlorna. Pärlkompisen sa att vi skulle pröva igen, fast med tre färger, för åskådlighetens skull. Fast jag hade bråttom och gick hem och testade själv, och se, det gick ju!
Att jag var dum som gjorde en sak som var för tjock för att bli ett armband (som jag tänkte) och att jag fick för mig att istället klä in en penna (som jag hade som stöd för pärlandet) och att jag nu efter tre dagars peyotande har ONT i handen, det är en annan femma. Fin blev pennan i alla fall, och jag hoppas att hon som får den inte tappar bort den på en gång...

5 kommentarer:

  1. Men det där var lite kul..!

    Tänk dig ett halsband, gjort runt en tunn genomskinlig plastslang, ett lite "stelt" halsband, i den där tekniken. Det skulle bli snyggt. Man skulle kunna ha det som handtag på en väska också..!

    SvaraRadera
  2. Fräsig penna!

    Så associerar jag åt ett helt annat håll än resten: de grönländska "oken". De som är stickade på islandströjorna är pärlade på Grönland. Det antar jag är i ungefär samma teknik (sade hon och visslade oskyldigt ety hon hade ingen aning).

    SvaraRadera