14 februari 2009

Barmark

(Wishful thinking...) Jag skulle ut och gå, eller gå igenom gamla pappershögar och kasta kasta kasta, eller tvätta, eller läsa och inte alls pärla, inte idag. Sen tänkte jag att Äh, jag gör det där som jag lovat S sen ett tag. Och så sa Assistenten: Men du, nu har du gjort så mycket i samma färger... Kan du inte göra nåt brunt, nåt jordigt, nåt markigt?

Och så plockade h*n fram några genomskinliga ovala pärlor med små lilagrå ränder och sa Om du gör det så kan de här vara gråsuggor! Sen släpptes jag att göra vad jag ville av den tanken. Och jag släppte i min tur tankarna på annat och satte mig med barmarken, den spirande grönskan och de små insekterna.
Måste göra om låset, för det kommer inte att hålla och snyggt är det inte heller, men annars är jag väldigt nöjd, det är hemskt sött på, även om man absolut inte begriper varför det är klargrönt ihop med olika bruna nyanser och så några halvt osynliga pärlor med färger som inte alls passar in där. Skitisamma säger jag.
Ett varv är Gütermann vaxpärlor (skitkvalitet känns det som fast det är väldigt klassiska pärlor, ovanlagret liksom känns som det ska åka av med tiden...), ett varv är billighetsrocaille som är hemskt ojämn (från Indien tror jag), ett varv är rocaille från Ghana, transparent ockrafärg med svart lining (jättefina) och så två varv bugles. Glasgrönska och glasinsekter. Låset är röd jaspis.

1 kommentar:

  1. Vilkt LJUVLIGT halsband! Jag får vårkänslor. Tidiga vårkänslor typ inledningen på Mahlers etta. :)
    Kram Will/MBF

    SvaraRadera