17 maj 2009

Hjärteblod- the remake

Jahapp, ett slaktat alster till har omskapats. Jag var inte nöjd med det röd-rosa halsbandet Hjärteblod, inte när det satt på. För tungt, åbäkigt och så lite ... tråkigt? Fast jag gillade färgerna, och vissa av pärlorna, och hjärtan och blod-konceptet. Så jag repade upp det, trots all jädra tid jag lagt på det, för hellre lägga ner mer tid och bli nöjd än att ha gjort allt jobb förgäves.

När jag blev klar fick jag höra att jag skulle försöka gå ner till zigenarna i området och försöka kränga det, så kitschigt var det. Pyttsan säger jag, kitsch är fint (ibland). Tänker alltså ha det på mig fast det ser ut som en korsning av nåt för Barbie och nåt för Mimmi Pigg, i sina barnsliga proportioner.
Grymt med tid tog det. Att det tog sån tid var för att jag slarvade och satte två likadana pärlor bredvid varann där det inte skulle vara det och upptäckte först mycket senare och fick repa upp, samt att jag bara hade vissa pärlor att tillgå, då jag bara ville använda det som jag repat upp och inte ta fram nya (jag vet, jag är knäpp). Så det blev en del fnulande och tragglande med hur jag skulle göra själva halsbandslängderna och så där (På ett ställe är det fel pärlor, hela fyra stycken, moahaha, men jag får leva med det, vi kan kalla det KBT mot kontrollneurosen).
Och så ett tack till min pärlfröken som lärde mig herringbone och peyote, utan vilka jag aldrig hade kunnat göra det här!

1 kommentar: