23 maj 2009

Inte rosenkrans, men nåt däråt

En mig mycket närstående person säger alltid att det jag gör i pärlväg ser ut som dagisalster... men.. personen gillar kors (och har brukat "låna" mina radband för att ha på sig dem), så när jag såg att de hade kvar de finfina swarovski-korsen på Perlehuset (som tyvärr stänger) och att de nu var mycket billigare så slog jag till.

Enkelt men ändå blingigt skulle det vara. Personligen hade jag gärna blingat till det lite mer, men jaja, h*n är nöjd, och det är det enda viktiga i det här fallet. Halsbandet är trätt på vit vaxad lintråd. Pärlorna är vita glasisar från en Glitter-rea, helt glasklara rocaille från Perlehusets flyttrea tidigare i år, silverpläterade (?) pärlor från saligt avsomnade Pärlan på Söders utförsäljningsrea. Mycket rea... det är bra, för pärlbesatta fattiglappar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar