26 maj 2009

Tempus fugit

Det här skulle egentligen bli en klocka (därav namnet), men batteriet i klockan jag hade var dött (no pun intended) och angelägen om att göra saker hela vägen är jag inte att jag går och köper ett batteri bafatt. Så det fick bli ett armband. Lite dumt att göra det överhuvud kanske, för jag skulle aldrig ha på mig döskallar, jag har lite fobi för dem. Men har jag väl fått en grej för mig så går det inte att få bort, och nu har jag haft den där bilden av netting-nånting i silver, grått och svart med svart kedja och små skallar i huvudet läääänge så nu måste det bli gjort.
Bilden är kass, och dessutom ser det ut som om skallarna sitter i högerkant på armbandet, och det tror jag inte de gör i verkligheten.. (Men sluta gnäll då mänska..) Vad mer ska jag säga? De fina pärlorna i låsen är från Sirlig. Och armbandet är mer hematitgrått än svart, i verkligheten. Sa jag att jag behövde en kamera?
Och jo, jag hörde av den som ska få pärlpitten att han fått en bild skickad till sig, med ett tips om min blogg och mitt inlägg om sagda pärlpitt! Liten värld!! :) (Det får mig in på att det vore roligt med fler kommentarer från eventuella läsare. Just nu vet jag bara att en enda följer bloggen, och det kanske inte alls stämmer med verkligheten?)

12 kommentarer:

  1. Är jag den du vet följer bloggen? Annars vet du en till nu! :)

    MAJ-GAWD så snyggt detta är! Vilka ljuvliga döskallar, var har du hittat dem? Jag blir kär. Har jag berättat att mitt jobb ska flytta till sisådär 150 m från Sirlig? Det lär blir dyrt. Dålig dag på kontoret - Sirlig på lunchen... ;o)

    SvaraRadera
  2. Jag är här! Som vanligt.

    SvaraRadera
  3. SÅ läckert! Jag fylls genast av habegär!

    SvaraRadera
  4. Snyggt! Hade passat mig för sisådär 4-5 år sedan när jag hade en sån där "svarta kläder/dödskallar/arg musik"-period. Tyvärr kom Afrika och ändrade allt! Men det här är fortfarande sånt som jag tycker är riktigt snyggt (även om det nu skulle se rätt så malplacerat ut på mig)
    Jag försöker följa bloggen så ofta som möjligt men är hopplöst dålig på att kommentera allt jag läser/tittar på.

    SvaraRadera
  5. Jag är inte typen för denna sorts armband, men uppskattar arbetet. Dessutom blänger dödskallarna på en med pärlorna som tittar fram ur ögonhålorna.

    Det är humor!

    Pip om jag inte snart kommer med en länk till ditt PM på "du-vet-var". Jag har nog tappat bort din riktiga mejladress.
    Jag har en länk till dig som du kanske har nytta av.

    SvaraRadera
  6. Cecilia N, du kan alltid skriva till parlbesatt at gmail.com, om du inte har de andra. :)

    Och ni andra, tack! Jätteroligt med en liten folksamling här inne idag! :)

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Jag är väldigt intresserad av att köpa en pärlmuff som brosch av dig. lite sådär rosa-aktig. Säljer du och vilken summa ligger den på då?

    //Anna

    SvaraRadera
  8. Jaag följer dig men det är så mycket nu att jag inte har kommit införbi för att kolla Tempus Fugit förrän nu. Vilket uunderbart armband!!! Jag älskar det. Så häftigt och uppkäftigt och vackert med sina spetsaktiga knäppningsöglor och lite gothmystiskt med skallarna. Du är min idol./Will/S

    SvaraRadera
  9. Jag följer ju också din blogg.... det vet du... Kram å vi höres inom kort. Nausikaa

    SvaraRadera
  10. Men jag glömde ju att skriva att jag älskar ditt döskallearmband... Hoppas att jag får se det IRL. Kram igen från Nausikaa

    SvaraRadera
  11. Jag sällar mig till folksamlingen! Serdu, det lönar sig att be folk höra av sig lite. Jag har kommenterat ditt verk på Parlplatsen.se så jag ska inte skriva så mycket här. Härligt svartrockararmband. Häftig idé med kedjan runt kanterna.

    SvaraRadera
  12. Jag är inte heller så mycket för döskallar. Har väl nog med de levande i min omgivning... Men snyggt! Många skulle betala stooora pengar för detta. :)

    SvaraRadera