30 november 2009

Karusell(er och gungor)

Jag blir inte kvitt känslan av att nåt allvarligt har hänt, och nej, det är inte det vanliga spattet... Så jag gjorde ett par örhängen till, i hopp om att känslan skulle gå över när jag hyperfokuserade på att tånga, men hä, det funkade inte. Fast de är ju fina ändå, och jag är glad att äntligen ha använt de vackra lampwork-pärlorna jag köpte när Pärlan på Söder la ner.
Förutom dem är det silvertråd, de sista köpe-motringarna jag hade (buhu) och silverkedja, alltihop från Konrad Wahlströms, där en expedit är supertrevlig, en är surare än vilken östeuropeisk insjö som helst och de andra är ingenting speciellt. Detta som ett mini-inlägg i mitt recenserande av personal på ställen jag får frekventera pga mitt pärlmissbruk... (det sista sagt med en tänkt smajli.)

5 kommentarer:

  1. "...surare än vilken östeuropeisk insjö som helst" :-)

    SvaraRadera
  2. ... och jag ville bara säga hej till dig med :). när jag klickade mig hit alltså. sedan dess har jag läst en massa roliga inlägg och beundrat en hel mängd tjusiga muffar och annat och har självklart en hel massa annat att säga också ;). fast nu är klockan strax efter 01, så jag får nog återkomma med det. iallafall... vilka händer du har! begriper inte hur du kan åstadkomma allt det där. och du vet att du skriver enormt bra och underhållande, eller hur?

    kram så länge!

    SvaraRadera
  3. 14 soltimmar på en hel månad :o ? huh, så... dystert. och här sitter jag och beklagar mig. fast inte just över solbrist precis ;). i och för sig så är det nog så att man aldrig kan flytta ifrån svenskt novemberväder, aldrig helt och hållet, vart man än beger sig. det sitter i märgen faktiskt. och ja... det är väl lätt att lämna söta kommentarer här ;).

    önskar en vintersol åt dig :).

    kram kram,

    SvaraRadera
  4. De var supersnygga på dig, de örhängena och jag känner mig SÅ snygg i min julgransmalakit:-) Ny mössa påbörjad, får se om garnet räcker!

    SvaraRadera
  5. vilka fina saker du gör :)

    SvaraRadera