2 november 2009

Original pum pum maker

För ett tag sen stod jag inne på Marias garn och nästan dog av invärtes fnissanfall när jag såg att man kunde köpa en pompom-maker. Om man inte bryr sig om stavning (det gör visserligen jag, men i alla fall) så var det ju det jag är, en muffmakerska! Hilarious.
Och idag när jag är magsjuk och ämlig och inte ens pallar att pärla så lägger jag upp senaste pärlmuffen jag gjort som en antites till den fina anatomiskt riktiga jag gjorde sist. Tes antites syntes, typ det enda jag minns av Hegel. Och inte är den färdig ens, min lilla rastarandiga antites, som ni kan se av alla oklippta oklistrade trådändor, för jag vet inte vad jag ska göra av den, halsband, armband, brosch eller vad?
Assistenten, som tycks ha kommit över att jag gör kvinnliga könsorgan i pärlor- ett stort bryderi tidigare- tyckte jag skulle gå till Folckers och köpa sidensnoddar i rött-gult-grönt och göra ett armband. Jag får visserligen inte handla i dessa allt annat än grönkvistiga tider, men expediten på Folckers är en tröst i tillvaron så kanske i alla fall? Har nån i min värderade läsekrets nåt förslag? Om ni undrar om jag lyssnar på er och era förslag ska ni veta att så är fallet. Följaktligen ska jag t ex göra en mensmuff nån gång snart, som jag faktiskt hade tänkt länge men inte vågat. Fatta, inte vågat, det känns mesigare än jag vill vara. (Jag har till och med röda glasdroppar i olika storlekar, det blir ju inte ens svårt.)

Nu lägger jag upp den här mystiskrandiga (fatta vad svårt det är att passa in inkråmet så det blir randigt på samma sätt som grunden..) muffen med hjärt-solopärla och hoppas på förslag alltså. Att den är randig åt olika håll har jag ingen bra förklaring till, det började på ett sätt och så blev det bara så, typ. Och att det blev en hjärtpärla som solopärla är för jag tyckte muffen var så overklig så det inte spelade nån roll och hjärtat kunde passa in på One love, one heart, let's get together and feel alright (som verkligen inte är nån favvo annars, säger jag som gillar baktakt nästan mest av all musik.)
Och så vet jag att sidan ser ut som skit nu, men jag får inte mallen att funka så det blir snygga mellanrum och nu har jag så ont i magen att jag inte pallar att sitta här mer och tråckla med det, så ni får stå ut tills jag får en dag med o-ont och lite mer eget RAM-minne tillgängligt. När jag blivit stor (stor som i vuxen och inte som i stor som pärlmakerska) och t ex RFSU erbjuder pengar för muffarna de var intresserade av istället för att be mig göra saker gratis (!) så kanske jag t o m kan skaffa mig en snygg-blogg eller sida? ;)
Letade efter några schyssta videoklipp att lägga upp (inte på muffar alltså, så roligt ska vi inte ha, utan på låtar där det sjungs om dem med just den termen) men från Lee Perrys gubbsjuka till min gamla hus-dj Dr Alban, över Vybz Kartel och Shabba Ranks är det ena mer beklämmande än det andra...

1 kommentar:

  1. Jadu. Jag tänker osökt på en viss ungrare som är hedersafrikan eller hur det nu var. Har han sett den?

    SNYGG!

    Om inte min make... (helvete, jag måste lära mig att säga "före detta make") vore så himla pryd skulle han nog vilja köpa den.

    SvaraRadera