13 november 2009

Sent i november

... är en bok jag nyss läst om. Och så kan jag inte säga så jättemycket mer om det här just nu, mer än att det är glas, tjeckisk kristall, cats eye (också glas iofs), stenarna karneol och röd jaspis, nåt som jag nte vet vad det är men jag tror det är kokosnöt (de tunna skivorna), trä samt metall (väldigt oädel, men jag gillade verkligen formen på pärlorna). Alltihop knutet på på vaxad lintråd.
När jag var klar, och det tog lång tid, för det är dels långt (till magen om man har det enkelt), dels tar knutar i klibbig kletig lintråd tid, så var det en bra bit lintråd kvar. Då lindade jag tillbaks den till ruta ett. Tyckte det blev fint, och hoppas innerligt den som är tänkt att få det också tycker det, för det här är inte färger jag bär, jag bara älskar dem sittande på träden när jag är på promenad... Annars så får det nog en ny matte ändå, hoppas jag.
Ber allra ödmjukast om ursäkt för hårstrået som råkat fastna där... Tur det inte var soppa! Och så lyckas jag inte få blankrader mellan styckena, molto irriterande. Fast nu när jag bytte mall, till en fulare, så funkade radbrytningen? VARFÖR?

1 kommentar:

  1. Vrååålsnyggt! Precis ett sånt vill jag ha /S

    SvaraRadera