14 januari 2010

Kung Bore knypplar eller Rimfrost goes WIP

Jo, Rimfrost är som sagt inget UFO längre utan WIP, som ska stå för work in progress. Tänkte bara lägga in det med tre rader till på vardera sidan, medans jag funtar på om jag ids göra fler varv eller om det bara blir fult och överarbetat då. Om nån har en åsikt är den välkommen med den kan jag säga. Och så är jag glad att den som bad mig göra halsband till pärlemokorset tyckte så mycket om det. Som jag alltid är glad när nån gillar mina grejer, vare sig de fått dem, köpt dem eller som i det här fallet bett mig göra det men inte köpt det... (Det skulle jag inte göra åt vem som helst, även om somliga tror det, om jag får utgå ifrån vissa mejl jag fått... Det finns verkligen folk till allt.)

Sen funderar jag på om jag skulle ha blodspår i snön, på Rimfrost alltså. Undrar om jag hört för mycket om vargjakten eller vad, för blodtörstig är inget jag ser mig som. Jäjä, det blir väl nåt av det. Och vad det blir för nåt sen vet jag inte, jag har inget direkt uppslag, förutom att jag ska göra örhängen med franska/brittiska/amerrkanska färgerna, ett hjärta och en kristalldroppe som en tår. Så kan man välja om man är ledsen eller glad över Sarkozy eller Obama eller nåt annat. Jag vet vad jag väljer, men det är inte det viktiga här, utan att jag blev sugen på att göra nationsörhängen när jag såg de ljuvliga handgjorda och randiga snoddarna på .. ja, Folckers band, återigen.
Sen tror jag att jag ska göra svart-vita örhängen till nån som det varit lite för mycket eländigt kring (sjukdom och död i familjen), nån som sägs ska ha ett mer svart-vitt tänkande än andra. (Det är okej med internt skämtande med den personen.) Tänkt som en liten uppmuntringspresent. Det är kul med uppmuntringspresenter. Själv skulle jag behöva uppmuntringsbeställningar, men det är en annan femma. Slut i rutan!

2 kommentarer:

  1. så många fantastiskt praktiska förkortningar du kan ;). rimfrosten ser mycket elegant ut. om du ska lägga på fler varv beror ju lite på vilket statement du vill göra, för det är snyggt som det är och skulle fortsätta att vara snyggt med fler. själv tycker jag ofta att less verkligen is more, men gillar man lite mera starka uttryck så ska det såklart på mer :). blir nyfiken på de de kommande blå-röda-vita naturligtvis, fast känner mig lite dyster över båda alternativen i slutändan så jag får väl satsa på ett tredje. uppmuntringspresenter är den bästa sorten. men hur skulle en uppmuntringsbeställning se ut då?

    och som jag önskar att jag stod ut med siestor *lol*. jag blir så trött, men sover jag dagtid blir jag... sjuk, faktiskt. eller iallafall känns det så. det är helt märkligt, men min mamma är likadan. när jag vaknar efter en siesta känner jag mig febrig, förvirrad, knasig, illamående, inkapabel att göra någon som helst. och resten av dagen blir hopplös. så jag undviker det in i det längsta, fastän det är sååå lockande. inte behöver du väl oroa dig för att trampa i klaver heller *lol*! lilltjejen går på maternelle (fastän hon inte fyllt tre ännu) och pojken i cp (låter ju vansinnigt på svenska, men jag tror att du vet vad det är ;) ). iallafall tänkte jag nog testa med lite... ähum... "våld" på mina rutiner. får se om jag alls lyckas :p. och egentligen är jag morgonmänniska också! tycker hemskt mycket om mornar och tycker om att vara uppe före alla andra. om jag bara orkade :/. jag tror att skälet till att allt går så mycket lättare på natten (och att jag har så svårt att sova då) är att jag liksom långsamt varvar upp under dagen och för att sedan plötsligt ha kommit upp på ohämmat högvarv kring midnatt. och att jag garanterat får vara ensam.

    och näe, klagandet blidde ju aldrig konstruktivt. det var det som var problemet. det liksom bara eskalerade, hos alla. jag tänkte att att det kanske kunde smitta åt andra hållet. du får se mig som 2010 års little mrs sunshine *fnissar okontollerat* :p. och jag har inte uteslutit raka åsikter, bara metoden att framföra dem på ;).

    och jag tycker absolut inte att du ska sluta med dina. jag uppskattar dem iallafall ;). fast nu är det nästan dags att sova... önska mig lycka till ;).

    kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Härligt halsband! Några gråblå sötvattenspärlor eller silvriga pärlor skulle kunna vara vackert som syns lite här och där, men som smälter in,helst inga blodspår ..
    Du är underhållande att läsa ;)
    Kram Karin

    SvaraRadera