9 januari 2010

Rimfrost-UFO

Stötte på begreppet UFO i betydelsen unfinished object. Tänkte att jag kunde anamma det själv och lägga upp nåt som blev till av misstag och som jag ännu inte har bestämt om det ska få bli klart på nåt sätt eller slaktas. Så här var det: Jag fick en fråga om jag kunde göra ett halsband till nån. Eh, ja, det ska jag väl kunna, men VAD för halsband. Jo, jag har köpt ett hänge. Jaha, vad då för hänge och vem ska ha det, du eller nån annan? När jag hade fått svar på det (vitt kors i pärlemor, till henne själv) frågade jag Vad vill du ha för halsband, då Fria händer som jag sas få är en förbannelse. Alltid blir det för långt så folk tittar på deras mage, eller för kort så de kvävs, eller för synligt eller för osynligt eller nåt annat.

Och nu överdriver jag, men fria händer känns sällan som just det. Nu fick jag veta att ett inte alltför synligt halsband med alltför stora pärlor skulle bli bra. Och bara vitt skulle nog bli bra. Okidoki. Tog fram vita lådan och började och så vet jag inte vad som hände, för rätt vad det var hade jag inte alls ett vitt halsband som det gick att ha ett diskret kors på, utan nåt slags inslag ur vinterfloran...? Förresten är det bara vitt, det ser bara ut som nåt annat med den här kassa bilden. Och vad gör jag nu? Hon väntar ju på sitt halsband, så det måste jag göra. Men sen då, ska jag bygga vidare på det här eller vad? Det ger sig, det brukar det, särskilt om man låter hjärnan vara lite från allt tänk (Jag har läst Gunilla Ladbergs utmärkta bok Den mänskliga hjärnan- en upptäcktsfärd, och är grymt präglad... ;))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar