9 januari 2010

Kompishänge

Hänget är kompis till örhängena jag gjort, och de är gjorda till en kompis, därav namnet. Hon ville egentligen ha ett halsband som matchar örhängena men jag har ingen aning om var jag hittade mellanpärlan i örhängena. Kristallerna längst ner köpte jag på Crystal drops som inte finns kvar (jo, det ska finnas hemma hos hon som hade affären, men orka leta reda på var det är, när hon har öppet för att sen åka dit och kolla om hon har kvar just dessa kristaller. Nån måtta får det vara). Och fluorithjärtana köptes åt mig i Italien, och jag har bara lyckats hitta fluorithjärtan på ett ställe på nätet sen dess, och då vet man inte om de är i samma storlek, släta eller fasetterade osv.
Så nä, det fick bli ett hänge hon kan ha i silverkedja, om hon vill. Mittenpärlan är förresten en ametist här, så det är ett uppköp, om man inte är besatt av att det ska vara precis exakt likadant...

3 kommentarer:

  1. Ooh la la... :-) Alldeles underbart! Och jag har en silverkedja som kommer att bli helt perfekt till hänget.

    SvaraRadera
  2. Superfint - så himla snyggt med hängen som går ner lite sådär!

    Jag åker till Italien ibland, jag kanske kan kika efter fluorithjärtan åt dig? Inte för att jag vet var jag skulle leta, men det är roligt att ha nåt semesterprojekt...! Barnen har fått en kusin i Milano, så förhoppningsvis kommer vi dit också...!

    SvaraRadera
  3. Har använt "kompishängena" ofta på sistone, och får många komplimanger. :)

    SvaraRadera