21 februari 2010

Disco inverno

Egentligen var jag på väg i säng men fick plötsligt för mig att sätta ihop resterna av det som blivit över sen jag ändrat på stjärnörhängena. I huvudet hörde jag Boogie wonderlaaaand medans jag höll på, eftersom nån (Ylva? förlåt mig men jag har verkligen så kasst minne ibland...) sagt att de första i "serien" var glatt åttiotaliga. Fast låten är tydligen från 1979... Dock, har man en anings aning om vädret vi har här så är kopplingen inferno/inverno (vinter på italienska tydligen) inte långt borta. Så, inte mycket mer att orda om.

Det här är alltså krokar jag hade sen ett par andra misslyckade hängen (det syns på att öglan längst ner är större, jag hade inte min minsta rundtång då, nostalgi det med, om än i miniformat), de skrikigare rosa som bröllopsgästen hellre ville ha utbytta mot ljusare, lite silverkedja, öglor som min vän smeden gjort åt mig (spanx för det) och så hematitringarna med rosenkvartskulor i.

De är ganska hysteriska (allt är relativt), men vill ingen annan ha dem så tror jag nog jag letar fram ett mörkgrått jumperset på nån rea och leker lite åttiotals-Pärlbesatt en dag som behöver piggas upp (fast då hade jag inget sånt, så vitt jag minns). Och nu är det slut med rosagrå örhängen för ett tag, nästa gång blir det nåt annat, promise!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar