17 februari 2010

Tredje gången gillt...

Jahapp, då kör vi på ett nytt försök med accessoarer till bröllopsklänning. När vi (den som ville ha örhängen och jag) pratade om rosa så hade vi tydligen inte talat om VAD för rosa, så här har jag bytt till mindre rosa-rosa och mer blygsamt rosa, som tydligen var det som gäller. (Blekrosa är lika rosa som skrikrosa, jag vet. Låt oss nu inte nörda in på semantik och sånt.)
Nu har jag också, som befarat, haft sönder två silveröglor. Silver är som folk. Först härdas det/de av att "hanteras", sen går det/de sönder, om man bråkar för mycket med det/dem. Och så har en liten flis av hematitstjärnan gått av på ena sidan på ena örhänget, och jag har inga fler, men det får vara så, det är ju inget att göra åt. Tror det framgår att det var mitt sista försök med de här hängena...
Och de är fortfarande lika långa, men hur mycket jag än pillar och lägger dem tillrätta innan skannerlocket på, lik förbannat ser de helt ojämna ut på bilden. Förutom att de är lika långa så är det också så att med ett huvud mellan öronen så syns eventuella ojämnheter inte som på den här helt oförsonliga bilden...

2 kommentarer:

  1. De är jättejättejättefina! =) Och med alla dina örhängen här så har du fått mig att plötsligt vilja byta ut mina pyttesmå diamanter jag fick av maken i morgongåva till något som syns! =)

    SvaraRadera
  2. Mycket fina, och förutom min fäbless för grönt gillar jag verkligen hematit! Kanske för att mitt eget blod är så ämligt?;-)

    SvaraRadera