25 juni 2010

Regnvåt asfalt

När jag var på Zionesse för att leta efter mörkblå och guldiga pärlor till Indiskret iris så såg jag de här trianglarna i svartfodrat klart glas. Såg genast bilden av regnvåt asfalt under ljuslyktesken framför mig och köpte dem i akt och mening att göra nåt sånt av dem. Började med ett peyotearmband i vanlig slät peyote, men då försvann det sanslösa glittret (som inte syns särskilt bra i bild heller) helt och det såg ut som på sina höjd lite fuktiga gatstenar.

Repa upp alltihop (inte klippa, det är inte gratis med Fireline, tänkte jag lite förståndigt, för en gångs skull- och förlåt för alla komman) och så börja om. Här är det såväl asfalt som rejäla rännilar i ett, tänkte jag, och jag tycker det funkar. En extra stor regndroppe som lås. Fast i bergskristall satt på silver.

En mig närstående person ser aldrig det jag ser i mina alster och tycker jag har väldigt mycket fantasi. Om nån läser det här så får ni gärna ha en åsikt i frågan. Dvs inte om jag har mycket fantasi utan om ni ser nåt av det jag beskriver i det jag gör. Och så hoppas jag det inte regnar hos er idag, denna den mest förväntansspäckade dag på året som midsommarafton är...

Här en bild på hur pärlorna ser ut (taget från Firemoutaingems hemsida):

2 kommentarer:

  1. Här regnar det inte! Än. Och du, jag ser det du beskriver i dina alster, och det är själva tanken bakom som gör dom så unika och häftiga. Jag riktigt känner doften av regnvåt asfalt när jag ser bilden på det otroligt vackra halsbandet ovan. /S

    SvaraRadera
  2. En kreativ konstnärlig människa kan se vad som helst i vad som helst. Man kan se djur och människor i moln, figurer i trä, väsen i vattenpölar och mer än så... Det bara är så. Jag kan lätt föreställa mig regnvåt asfalt i halsbandet.

    SvaraRadera