25 juni 2010

Ribes nigra

Inte för att det här ser ut som barta svinbär i verkligheten, men det var ändå namnet som kom för mig. Gjorda till den som beställde Indiskret iris. Kundvård kan man säga... ;) Och så har (inte så) lilla jag fått likadana, för jag köpte ju ametisterna av min alldeles egna kärlek till dem och till lila. Modellen är jätteskön att ha på sig. Ringarna är sisådär tre centimeter "breda" och ametistkulan nån centimeter, så de är ganska rejäla. Och nu när jag såg skannerbilden ser jag att de ser lika svarta ut som nånsin de svarta agaterna, och de är de inte på riktigt, där är de så där ljuvligt mörklila som fin ametist är. Mycket mening med att ta kort när de är helt skeva, men jaja, jag har inte lärt mig kameran jag fått, ännu. Prokrastinera mera kunde vara min slogan, ibland.

2 kommentarer:

  1. använder alldeles för sällan den här modellen på örhängen, men jag älskar den verkligen, så snyggt på andra (och jag har för all del ett par väldigt liknande men större själv) måste nog komma över ngn outgrundlig tröskel som gör att jag inte använder det själv. eller så beror det på att jag 95% av dagarna året om använder scarf och då blir det liksom lite meckigt med stora ringar i öronen.

    ja, ja, snyggt kreerat var det jag skulle säga:)

    och apropå fantasi i den andra posten, inte alltid jag ser det du ser eller tänkt, men det gör inte så mkt utan jag tycker mest det är häftigt att någon annan också lägger ner mkt tankemöda och fantasi i sina alster. hurra!

    SvaraRadera
  2. jamen just det, från en prokrastinerare till en annan - the future belongs to procrastinators!

    SvaraRadera