5 april 2007

so many beads, so little money...

Jag är numera belagd med köpförbud. Så, nu har jag sagt det även här, nu kommer jag inte undan. Allt jag inte ska köpa som inte är pärlor, stenar och ny fantastisk tunn men urstark icke-flossande icke-söndergående tråd tänker jag inte avhandla här, här säger jag bara att några nya pärlor icke kommer in i mitt hem förrän jag gjort av med dem jag har, om jag inte till äventyrs skulle några - vilket öppnar för fulingtrejdingbiznizz men tyst min mun får du sucralos.

På tal om sucralos, är inte Coke Zero-reklamen vedervidrig? Jag brukar inte reagera på reklam som sägs vara sexistisk - Lindex's tuttar och rumpor tycker jag bara är mysiga - men Girlfriend with zero drama/Sex with zero foreplay und so weiter är ju så illa så man frestas att anmäla det. Men nu förirrar jag mig visst, reklam här får bara handla om söta expediten på Pärlehuset och halsbandsreor, ju.

Innan jag lägger in bilder på mer kitsch, än mer kitsch och så lite kitsch på det - läs lyktor, tack Betty för visat intresse, som det heter, fast nu lät jag otrelig och det var inte meningen, jag ville tacka på riktigt- lägger jag in dagens Trösta sig över att man är så lusafattig-pyssel. Tycker så mycket om månstenen och ametisten att jag funtar på att införliva det i Pärlbesatt-gabberoben. Jag brukar ju inte på mig nåt av det jag gör, jag gör dem bara, och de saker som inte hittat nya hem ännu piper lite om att det är dötråkigt att bara hänga på väggen, de vill ut och pröva sina vingar.. Det kommer, det kommer säger jag och hoppas på en strålande sommar och ett Street fyllt av pärl- och köpsugna människor.

Så, till saken! Det här är alltså ett halsband, fast det ser ut som en snigel. Det är ametist, bergkristall och månsten i de större pärlorna och så tre sorters lila rocaille (en transparent colourlined, en iriserande - heter det så på svenska ens? Det ser i alla fall ut som bensinfläckar- och så en transparent mörklila. Så är det en metallicpärla i lila och en silverfärgad metallpärla.

Och här tog jag bort en passus om hur fint jag tycker det är och så lite om att man får säga så om sitt eget arbete. Varför tala om att man får, om man nu får? Men jäkligt nöjd är jag. Tihi.

2 kommentarer:

  1. Oj! Du hann före mig - jag har tagit brickunderlägget på Max för att blogga om den där zero-reklamen! För den är i SANNING vidrig. Men jag har kommit på att det beror på att deras målgrupp är folk med zero järnceller, förstås! Och det sexistiska slår ju iaf rättvist - de dumförklarar både kvinnor och män, men på olika sätt med den.

    SvaraRadera
  2. Mmm, halsbandet ÄR fint. Och man behöver inte ursäkta sig för att skaparen tycker det själv. Och zero-reklamen är dum. Men håller med föregående kommenterare, den har ju en målgrupp också.

    SvaraRadera