27 januari 2009

Pärlkramp, be gone!!

Har haft en längre tids uppehåll i pärlande, först helt frivilligt, så jullovsrelaterat och så småningom allt mer ångestladdat, vilket är riktigt korkat, för jag pärlar ju JUST FÖR ATT MOTVERKA sånt...
Men det blev tråkigt att känna sig som en pärlgynekolog med näsan i muffar dagarna i ända. Kreativiteten dör när man gör samma samma samma. Och så har det varit riktigt tokjobbigt med annat. Ibland främjar elände pärlande, ibland inte.
Fast nu ska jag göra en ny muff strax. Ska bara göra lite lagningar och sånt jag lovat bort först. Och så lovar jag mig själv på heder och samveta att komma ifrån det idiotiska att alltid måste toppa det jag gjort, med nåt mer tekniskt eller mer kreativt och så vidare. Less is faktiskt more ibland.
Ska baske mig göra några riktigt enkla saker. Till och med några tråkiga saker, bafatt komma igång igen. Börjar lite ödmjukt med lekande laxar i en fors. Köpte både de gråblå rektanglarna och fiskarna på Perlehuset innan de bytte lokal. Såg genast vad det skulle bli, men när jag gjorde första versionen blev jag inte nöjd och så fastnade jag där. Nu nytt försök.
Det är för att de hoppas uppströms som det bara är firrar på ena sidan, om nån undrar. Assistenten tyckte det var fult (sägs med tjockt l) men det bryr jag mig inte om, det är ju inte h*n som ska ha det.

9 kommentarer:

  1. Hej!

    Vilka underbara pärlmuffar!

    Jag heter Marika och leder ett projekt som heter Vaginadagen Stockholm (www.vday.org), ett internationellt projekt som förebygger våld mot kvinnor genom att belysa kvinnors kön och göra dem till subjekt.
    Vaginadagen går av stapeln 26 april med läsandet av "Vaginamonologerna" av Eve Ensler i centrum. Kända kvinnor läser varsin monolog, och biljettintäkterna går till olika projekt, i år främst till hjälp åt våldtagna kvinnor i Kongo.

    Jag undrar om du skulle vilja ställa ut dina pärlfittor på Vaginadagen, och kanske donera en som vi kan auktionera ut till förmån för Kongo-projektet.

    En stor del av Vaginadagens syfte är att visa hur man genom att vara kreativ och handlande kan förändra saker. En pärlfitta är ett lysande exempel på hur synliggörandet av ett kön kan göra skillnad. Vi vill inspirera fler, kvinnor som män, att uttrycka sig kreativt och därmed själva bli subjekt och skapa utrymme för sin sexualitet och sin kraft.

    Maila gärna mig på marika.smith@rfsu.se om du vill veta emr om projektet. Vi har också en blogg, www.vdaysthlm.blogspot.com

    Hälsningar Marika, RFSU Stockholm

    SvaraRadera
  2. Äntligen! Och underbar färg! Har toksaknat dig här!

    Vill du göra tråksaker har jag en beställning. Men jag ställer mig i kö.

    SvaraRadera
  3. Jag bollar gärna mer med dig, men kanske till helgen? Jag är så trött och splittrad nu att jag har fullt sjå att ta mig igenom dagarna och sena eftermiddagarna har jag träning och en del samtal till föräldrar... Och GIVETVIS var det inte dig jag avsåg med de där mammorna!

    När det gäller beställningen så har jag, som du vet, letat halvt ihjäl mig efter det där Memento Morihalsbandet som försvann efter SRF 2007. Jag skulle SÅ gärna vilja ja ett nytt, helt enkelt. Låter det sig göras?

    SvaraRadera
  4. Men bollandet är lugnt; jag kan behöva tänka på något utanför lådan...

    Vad gäller Memnto Mori så hände det klassiska: När jag packade ihop för att resa hem la jag det på ett säkert ställe. Sedan hittade jag det aldrig igen. :( Jag letade igenom ALLT, flera gånger, men det var och förblev borta. Ibland tänker jag onda tankar att du-vet-vem skulle ha snullat bort det (personen ifråga lät mig inte leta igenom väskan med gitarrprylar utan skulle prompt göra det själv...) - men det är antagligen bara min egen noja. However vill jag gärna ha ett nytt och har du inte bild så finns det i min blogg!

    SvaraRadera
  5. Fina fisken, verkligen! Muffarna är jättefina också, men det är klart att omväxling förnöjer! Vaginaprylen *pekar uppåt* verkar ju väldigt spännande, visst ska du vara med?!

    SvaraRadera
  6. Skoj att du fått uppmärksamhet från rfsu!

    Och härligt att du syns till!

    Tycker om ditt laxhopparhalsband.

    Månne jag kan få fart på min blogg med denna draghjälp? ...

    SvaraRadera
  7. Skönt att se att du är tillbaka. Jag har saknat dina skapelser. Sköt om dig!
    Kram
    Cat

    SvaraRadera
  8. Kom att tänka på en sak när jag tittade på halsbandet. Hur hänger det om halsen? Blir det inte tyngre på ena sidan så att det liksom glider runt?

    Cat

    SvaraRadera