23 mars 2009

Dagens rätt: Mussla

När jag gjorde väninnans armband och såg hur det bildades vågor i peyotandet alldeles av sig själv kom jag att tänka att man kanske kunde göra muffar utan att göra en triangel i herringbone och peyote som bas. (Det är flera som frågat om muffar och hållit frågan aktuell, annars vore jag nog själv inne på nåt helt annat vid det här laget.) Då kanske man skulle missa nåt av 3D-vibben, men å andra sidan få en platt och därmed med lättanvänd muff (tvärsemot verkligheten that is).
Och ser man på, den blev riktigt söt tycker jag. Mindre anatomiskt föreställande än de med triangelbas, men det gör inget. Annorlunda är inte defekt, som jag brukar säga i helt andra sammanhang. Tror t o m jag skulle kunna ha den själv, på ett kavajslag, om jag nu bar kavaj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar