1 april 2009

I medelhavski sardinski svimski...






Nä, det blev inga fiskar i det här havet. Hade tänkt mig en sköldpadda (som jag fick av pärlkompisen) och/eller en fisk, men det ville sig inte. Låset ville sig inte heller, jag borde gjort en stropp eller tamp innan pärlan, men nu skannade jag den ändå. I morgon får jag göra om låset, så inte armbandet ramlar av, nu ville jag få ut den här och få det ur huvudet... Armbandet har tagit sååå lång tid att göra, men jag tyckte det var värt mödan, för varje gång jag ser på den så tänker jag på riktiga havet, det funkar som en slags förstärkt visualisering. Sorry för att det blev tokflummigt där, men det är faktiskt sant.

3 kommentarer:

  1. Underbar, du gör så häftiga och verklighetstrogna smycken.... jag dregglar, tänk om jag kunde göra sådana ;-( Kram Nausikaa

    SvaraRadera
  2. "Gamla Nordsjön hon svallar och brusar!" Häftigt att göra vågor och inte bara nåt stillsamt "blått-som-havet"-typ.

    Jag blir glad av din kreativitet och ditt tänkande utanför lådan.

    SvaraRadera
  3. Åhh, så himla läckert! Håller med Cecilia om att man blir glad av dina kreativa skapelser!

    För övrigt lyckades jag faktiskt göra ett armband häromdagen, mer basic än dina förstås - men jag GJORDE ett. Imorron ska jag på jobbintervju och ha mitt armband på mig. Det måste väl föra tur med sig, tror du inte? ;o)

    SvaraRadera