20 juni 2009

Poison ivy

Assistenten tyckte det var dags att göra nåt mindre fint och vackert. Kunde jag inte t ex göra nåt mögligt, skitigt eller rostigt? Jag tänkte genast på uppförstoringar av penicillin och bakterier, vackra vektorer och andra nonfigurativa bilder. Tänkte vidare, på rost, och vad som kan vara rostigt, och efter lite inspirationsgooglande kom jag till ljuvliga rostiga grindar med murgröna på och blev alldeles till mig.
Så försökte jag mig på det som blev den naturliga följden (grind- nyckelhål- nyckel) men dels blev det inte som jag hade sett det i i huvudet, dels sa assistenten att det vore på tok för överlastat att göra ett halsband med murgröna och denna nyckel. Så nyckeln (ca 8 cm) hamnar väl på nyckelknippan, så den inte bara blir liggande. I verkligheten är den rostigare- mer orange- än på den här bilden (jag behöver en kamera).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar