30 augusti 2009

Näktergalar eller snibb snabb snobb

Idag (och igår) var jag hos en mig närstående person som behövde duttas med pga major förkylning (nej, det är ingen man, fast man kunde tro det). Idag tog jag med mig ett urval finpärlor och stenar samt silver och tänger och förfärdigade örhängen emellan hämtande av snorpapper, tebryggande, diskande, bytande av snorpapperspåse, upphällande av hostmedusin und so weiter.

Det blev några som behöver fixas lite bättre i själva hängena (de är fula för att jag gjorde dem större först, fick förhållningsorder om att göra hängena mindre, och silver blir ledset när det "överhanteras"), men jag vet redan att de fått godkänt (de i turkosstenar-korsen och silver med pyttesilverkulor).
Så ett par superenkla kreoler på ca fyra cm diameter med ljuvliga swarovski-hjärtan i mörklila AB, där AB står för aurora borealis, eller "bensinfläcksbehandlat". De är alltså hellila på ena sida och så bensinfläckiga på baksidan, vilket ger ett underbart djup åt alltihopet. Autistmagneter kunde man också säga... Tog loss hjärtana för att kunna ta bild, men det funkar inte ändå, bläsch. (Kosmos, jag behöver en kamera eller medel att köpa en kamera för, tacksimycksi...)

Och så ett par i en sten jag inte vet vad det är, tyvärr, för jag har fått dem i affären. Japp, fått dem av en expedit som fick bråttom från jobbet! Har skrivit om det förr så jag gör det inte igen, man får scrolla bakåt om man är nyfiken. Så är det serpentin, köpt i Göttlaborg när jag hälsade på den jag förr kallade hushäxan. Och så rosa sötvattenspärlor. Lite oväntad färgkombo, men jag är svinnöjd med den, liksom Assistenten.

1 kommentar: